سیلیکون چیست؟ با خواص سیلیکون برای بدن آشنا شوید | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

سیلیکون چیست؟ با خواص سیلیکون برای بدن آشنا شوید | پزشکی


سیلیکون به عنوان یک ماده معدنی زیبا کننده شناخته شده است و ضمنا مزایای خیلیی برای تندرستی انسان دارد. این ماده نه تنها قادراست بافت‌های همبند و استخوان‌ها را تثبیت کند بلکه در مواظبت از ناخن‌ها، مو و پوست خیلی سودمند است. این ماده همینطور اثر خیلی باارزشی در پیشگیری از آرتروز، بی‌خوابی، آشفتگیات پوستی و سل بازی می‌کند. سیلیکون دومین ماده در دسترس است که در پوسته زمین یافت می‌شود و یکی از باارزش ترین عناصری است که در دستگاه‌های وابسته با فناوری و نیمه رساناها مورد مصرف قرار می‌گیرد. سیلیکون یک ماده معدنی حیاتی مورد احتیاج برای جسم است که برای دارا بودن مفاصل قوی و انعطاف پذیر، پوستی درخشنده و استخوان‌های قوی خیلی الزامی است. این ماده در جسم به صورت مشتق‌های آن یعنی اسید سیلیسیک یا silanate وجود دارد. این ماده همینطور بایست در رژیم خوراکی مردم حضور داشته باشد زیرا مزایای کلی ویتامین D، گلوکزامین و کلسیم را زیاد شدن می‌دهد.

علامت‌های فقدان سیلیکون در بدن:

علامت‌های فقدان سیلیکون در جسم خیلی واضح و روشن است و به طور نزدیکی با بافت‌های همبند وابسته خواهد بود. افزون بر پیشرفت ضعیف استخوان‌ها، این گونه فقدان سبب نازک شدن موها، عدم موفقیتن ناخن‌ها، تشکیل چین و چروک و پیری کلی پوست می‌شود.

منابع باارزش سیلیکون:

باارزش ترین منشا سیلیکون شامل سیب، غلات، حبوبات، کلم خام ، بادام زمینی ، هویج، پیاز ، خیار، کدو تنبل، ماهی ، غلات کامل ، جو دوسر ، بادام و پرتقال است. مقادیر بیشتر از این ماده در آب سخت یافت می‌شود.

خصوصیات سیلیکون برای تندرستی بدن:

بعد از اکسیژن، سیلیکون بی‌شمار ترین ماده در پوسته زمین است. این ماده در خاک رس و ماسه نیز وجود دارد و قسمت بزرگی از سنگ‌هایی همانند کوارتز و گرانیت را تشکیل می‌دهد. در اوایل تاریخ، سیلیکون به عنوان یک ماده باارزش در دید گرفته نمی‌شد. با اینحال، با زیاد شدن تحقیقات، مزایای این ماده برای تندرستی کاملا نمایان گردید.

پیشگیری از تغییر شکل استخوان‌ها:

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که سیلیکون اثر خیلی باارزشی در یاری به کلسیم برایپرورش ومراقبت مفاصل و استخوان‌ها بازی می‌کند. این ماده با زیاد شدن میزان کلاژن (قسمت پروتئینی استخوان‌ها) سبب انعطاف پذیری استخوان‌ها می‌شود. سیلیکون همینطور شتاب بهبودی دررفتگی استخوان و عدم موفقیتگی‌ها را ‌زیاد شدن می‌دهد.

نگهداری از ظاهر زیبای پوست:

سیلیکون مانع از شل شدن پوست می‌شود و درخشندگی طبیعی پوست را حفظ می‌کند. این ماده همینطور سبب روشن تر شدن چشم نیز می‌شود. سیلیکون از بروز مریضی‌های متفاوت پوستی پیشگیری می‌کند.

یاری به فرآیند معالجه:

سیلیکون اثر خیلی باارزشی در حفاظت در برابر مریضی‌های متفاوتی همانند سل و دیگر مریضی‌های وابسته با غشای مخاطی دارد. این ماده همینطور در زیاد شدن نرخ معالجه عدم موفقیتگی‌ها خیلی سودمند است.

پیشگیری از سمیت آلومینیوم:

یافته‌ها نشان می‌دهد که میزان بالایی از آلومینیوم در ضایعات مغزی همانند آلزایمر وجود دارد. نمایان شده است که سیلیکون از جذب بیش از اندازه آلومینیوم در سیستم گوارشی پیشگیری می‌کند و همین امر سبب کم شدن علامت‌های حاصل از سمیت با آلومینیوم می‌شود.

بازیابی مخاط:

مزایای سیلیکون برای تندرستی شامل بازیابی مخاط از دستگاه تنفسی است به ویژه وقتی که جسم شما از بی آبی رنج می‌برد.

پیشگیری از عدم موفقیتن ناخن‌ها:

سیلیکون اثر خیلی باارزشی درمراقبت ناخن بازی می‌کند. سیلیکون همینطور در خوب شدن کیفیت ناخن‌ها ومراقبت از عدم موفقیتن آن‌ها خیلی باارزش است. همین امر سبب به وجود آمدن ناخن‌های دلبرا و قوی می‌شود.

یاری به قوی شدن استخوان‌ها:

سیلیکون برایمراقبت سیستم اسکلتی جسم خیلی الزامی است. این ماده رسوب مواد معدنی متفاوت همانند کلسیم در بافت‌های استخوانی را زیاد شدن می‌دهد.

۷ دیدگاه

  1. ❖ Salman در مرداد ۱۳, ۱۳۹۷در۴:۱۶ ق٫ظ

    سلام وخسته نباشیدغرض ازمزاحمت شکل دارویی سیلیکون چه جوری هست کپسول ،قرص،شربت واصلا به چه شکلی ونام تجاری داروچیست.
    جواب ›

  2. ❖ زندگیان احمد در آبان ۲۳, ۱۳۹۷در۴:۲۳ ب٫ظ

    خیلی سودمند بود تشکر از مجله شما.
    جواب ›

  3. ❖ م رجایی در اسفند ۵, ۱۳۹۸در۱۱:۴۸ ب٫ظ

    سلام. دوستان.من مشاور فشیوه محصولات شرکتی هستم.(شرکت تفیس).یکی از محصولات تولیدی شرکت قطره الن بیوتی نام دارد که قطره شامل سیلیس می باشد .

    جواب ›
  4. ❖ م رجایی در اسفند ۵, ۱۳۹۸در۱۱:۴۹ ب٫ظ

    استفاده این محصول با حس خوشنودی خیلی بیشتر استفاده کننده ها روبرو بوده.

    جواب ›
  5. ❖ م . ش در بهمن ۲۵, ۱۴۰۱در۲:۲۶ ق٫ظ

    خیلی عالی .
    جواب ›

  6. ❖ خ.اعظم در تیر ۲۷, ۱۴۰۲در۱:۱۸ ب٫ظ

    بله. از طریق یک مشاور فشیوه شرکت نفیس

    جواب ›
  7. ❖ محمدنیا در شهریور ۱۹, ۱۴۰۲در۱۰:۳۰ ق٫ظ
    دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد